سپر نرم
چه زیــــرکانه؛…
در مقـــــابل توطئـــه های کـــــاخ سفیــــد…
کـــــاخ سیــــاه خـــودت را بنـــا کــردی….
نگفـــته بـــودی ….
اهل سیـاسـتی بانو....
چه زیــــرکانه؛…
در مقـــــابل توطئـــه های کـــــاخ سفیــــد…
کـــــاخ سیــــاه خـــودت را بنـــا کــردی….
نگفـــته بـــودی ….
اهل سیـاسـتی بانو....
جاذبه ی سیب آدم را به زمین زد و
جاذبه ی زمین سیب را ...
فرقی نمی کند
سقوط سرنوشت دل دادن به هر جاذبه ای غیر از خداست!
جشن «پوریم» یکی از سنتهای قدیمی قوم یهود است که در دهههای اخیر و پس از تشکیل رژیم جعلی اسرائیل در سرزمینهای اشغالی، رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته است. این به اصطلاح جشن که همزمان با سیزدهمین روز از سال جدید خورشیدی برگزار میشود، در حقیقت جشن و پایکوبی بر خون دهها هزار نفر از مردم ایران است که با توطئه و دسیسه دو یهودی نفوذی در دربار خشایارشاه کشته شدند.
اما در سرزمین های اشغالی، پوریم رنگ و بوی دیگری دارد که در ادامه و به تفصیل به آن پرداخته خواهد شد.
واقعه تاریخی؛ هولوکاست ایرانیان به دست یهودیان
امرو ز رفتم یه جایی عید دیدنی،اونجا صحبت از نوعدوستی و وفای قدیمی ها شد .صاحبخونه دزفولی بود از اونجا یه حکایت زیبایی برای ما تعریف کرد
خیلی لذت بردم گفتم حیف شما بی نصیب بمونید.... ایشون تعریف کردند که:
یه زمینی توی یه منطقه ای از دزفول به نام سیبِری (دیکته اش رو نمیدونم درسته یا نه) تو این زمین دو تا برادر کار می کردند یکی شون مجرد بود و
دیگری متاهل،زمانی که محصول درو شد ،به دوقسمت مساوی تقسیم کردند قرار شد یکی سهم خودش رو ببره و دیگری مراقب باشه زمانی که برادر
متاهل رفت تا مقداری از بار رو به منزل ببره وبرگرده تا برادر دومی بره برادر مجرد پیش خودش فکر میکند که چون برادرش متاهله وتعدادشون زیادتره بهتره
مقداربیشتری از سهم خودش رو به سهم برادرش اضافه کنه واین فکر خودش رو عملی کرد.وقتی برادر متاهل برگشت نوبت او بود که سهم خودش رو ببرد
زمانی که رفت برادرمتاهل فکر کرد که برادرش میخواهد تشکیل زندگی بدهد ونیاز دارد که خرج کند پس بهتر است که نیمی از سهم خودش را به بار او اضافه
کند او هم فکر خودش رو عملی کرد خلاصه هر چی از محصول به خونه بردند تموم نمی شد اومدن تو شهر وداد زدند سیبِری یا عطشانا(قطره قطره سیراب خواهید شد)
واهالی رو دعوت کردند که بیایند و هر چه قدر نیاز دارند ببرند...... به نظرتون حالا چه جوریه؟؟؟؟!!!!
تفاوت ميان يك شخص قوي يا ضعيف ىر اين است كه اولي از خودش استقامت وپایداري را بروزمي دهددر حالي كه
دومي مدام در حال تامل كردنوتزلزل حواس است و سرانجام با شكست ويا عقب نشيني رو به رو مي شود. "ادوین پرسی ویبل"
آب را گل نکنیم
شاید این آب زلال میرود پای سپیداری تا فرو شوید...اندوه دلی...
دست درویشی شاید،نان خشکیده فرو برده در آب...
در فرو دست انگار کفتری میخورد آب...
یا که در بیشه ای دور سیره یی پر میشوید...
یا که در آبادی کوزه ای پر میگردد...
مردمان سر رود آب را می فهمند...
گل نکردنش ما نیز آن را گل نکنیم...
آموخته ام:که تا وقتی برای مشکلی دست وپا میزنم و بالا وپایین می پرم آن مشکل ادامه خواهد داشت . لیلا
الهام چرخنده شامگاه جمعه در مراسم لالهپژوهی شهدای همدان با بیان اینکه در سال ۹۳، بار دیگر متولد شده، اظهار کرد: وقتی برای نخستین بار باور مذهبی خود را فریاد زدم و عرض ارادت به رهبری کردم، مورد هجمهها، تهمتها و تهدیدهای مختلفی قرار گرفتم تا در نهایت به کنار گذاشتن من از صحنه سینما منجر شد.عکس
وی با اشاره به اینکه این مشکلات امروز بسیار کمتر شده، افزود: الهام چرخنده هنوز خود را زهرایی نمیداند چراکه راه درازی تا زهرایی شدن پیشرو دارد و دقیقاً مانند تفاوت شیعه بودن با محب ائمه بودن میماند.
این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه وظیفه و مسئولیت خطیری بر عهده سینماگران است، تصریح کرد: در حال حاضر من بین شوک عدهای و اهالی سینما و شک برخی دیگر قرار گرفتم.
وی با بیان اینکه برای اعتقاد خود تا آخر میایستم، ادامه داد: بانوی مسلمان ایرانی سالهاست که ارزشهایش زیر سئوال رفته است. چرخنده خاطرنشان کرد: در حال حاضر چهره بانوان ایرانی در قالب ورزشکاران و یا هنرمندان در خارج از کشور شناخته میشود که خوشبختانه در بخش ورزشی غرورآفرین است.
اما در سینما برای من عجیب است که وقتی یک بازیگر زن که در سینمای دفاع مقدس بازی میکرده و امروز عکس عریانش منتشر میشود، به آن آفرین میگویند.
ا
رسش: روش برخورد با رویه ی فرهنگی غربیان در گرایش زنان به برهنگی و عریانی چیست؟
پاسخ: در مباهله ى امروز، دنياى غرب همه ى موجودى باطل خويش را بيرون آورده و تمامى دنيا را با برهنگی و خشونت كه ارمغان فرهنگ خود است پر كرده است ولى ما ميدان حق را خالى نگاه داشته ايم، از اين رو آنان در انديشه ى تسخير فرهنگ دنيا هستند؛ در حالى كه ما نيز بايد تمام دارايى خويش را كه دين به ما عطا نموده است به ميدان آوريم. اگر آنان بازار را از مشروبات الكى پر نموده اند ما بايد شراب طهور را که مستی نمی آورد اما نشاط آور است، درست كنيم و آن را به دنيا عرضه كنيم. اگر آنان لباس هاى جلف را به سراسر دنيا كشانيده اند و عريانى را ترويج مى دهند ما بايد پوشش اسلامى متنوع و در هزاران مدل و رنگ را در اختيار آنان قرار دهيم. اگر آنان آوازه خوانی را با برهنگی ترویج می دهند ما می توانیم خوانندگانی با پوشش اسلامی تربیت کنیم. امروزه به حمد الهى در دانشگاه ها و در عرصه هاى علمى، در ميادين ورزشى و در امور هنرى زنانى وجود دارند كه صاحب توانمندى بسيار هستند و مى توانند استعداد خود را نشان دهند. زن و مرد بايد هر كدام به مقتضاى استعداد و نقش آفرينى خود كه خداوند در وجود آنان به وديعه نهاده داراى امتياز شوند و هر كس كه در اين وادى امتياز بيش ترى آورد و با لحاظ اصل اولى: نخست خانگى بودن زن و سپس اجتماعى بودن وى و نيز نخست اجتماعى بودن مرد و سپس خانگى بودن او همسان باشد، وى برتر است و جنسيت ملاك نيست.
|
`نظر شما در مورد پیرایش و آرایش دختران در محیط های اجتماعی چیست؟
پاسخ: پیرایش و آرایش ویژهی زنهای ازدواج نموده نیست، بلکه دختران را نیز در بر میگیرد؛ زیرا نظافت، بهداشت و زیبایی در زنان و دختران حکم یکسانی دارد. این چه فرهنگی است که دختر باید پیش از ازدواج از هر پیرایش و آرایشی بهدور باشد و جلا و تازگی خویش را از دست دهد و با تیغ و تفأل طبیعی خود به سر برد تا آنکه فردی برای وصلت با او قدم پیش گذارد و او را به حمام و آرایشگاه برند! این افکار و سنّتهای پوسیده چیست که دختران نباید همچون زنها زندگی کنند، به مسجد پا نگذارند؛ چون دخترند؛ به مهمانی نروند؛ چون دخترند؛ به مجالس شادی نروند؛ چون دخترند و خلاصه چون دخترند، گویی باید از مواهب بسیاری محروم باشند! البته شؤون متفاوت زن و دختر معقول و مناسب است، ولی اینگونه نیست که سبب ممنوعیّت آنان از بسیاری از کارهای شایسته گردد. اگر گفته شود پیرایش و آرایش دختران موجب تباهی جامعه و جوانان میشود و با عفاف و مسلمانی منافات دارد، در پاسخ باید گفت: عفاف منافاتی با بهداشت و نظافت و آریش ندارد. مگر پیرایش و آرایش که برای زنان شایسته است، عفاف را از آنها برداشته است؟! بهطور کلی زن مؤمن باید آرایش خود را همراه عفاف داشته باشد و این در جهت حکم و موضوع، میان زن ازدواج کرده و دختر تفاوتی ایجاد نمیکند. هر مسلمانی باید آراستگی خود را با عفاف همراه سازد؛ حتّی مردها نیز باید در آراستگی و پیرایش و آرایش عفاف فردی و اجتماعی را ملاحظه کنند. ممکن است توهمی پیش آید که زن خود را برای شوهر آرایش میکند، دختران خود را برای چه کسی آماده سازند؟ در جواب گفته میشود: آراستگی و آرایش آنها افزون بر حفظ موقعیت فردی و شخصیتی آنان موجب جلوه، طراوت و تازگی و نشاط در جهت ایجاد رغبت در خواستگاران و ازدواج هرچه زودتر برای خود آنان و جوانان میگردد و عوامل شوم بیرغبتی پسران و دلمردگی دختران را ـ آنگونه که در بسیاری از محیطهای ما محسوس است ـ از بین میبرد. آراستگی و آرایش تنها برای شوهر فعلی نیست، بلکه این امور زمینهی تطهیر هرچه بیشتر جامعه و رغبت افراد به ازدواج را ایجاد مینماید و روشن است که آرایش و عرضهی جلا و زیبایی دختر برای زنها اشکال شرعی ندارد، بلکه به جهاتی مستحسن، شایسته و نیکوست.
|